Simulatoare Constanța

Simulatorul pentru misiuni complete de navigație maritimă Wärtsilä Navi-Trainer Professional NTPRO 6000 DNV clasa A, include o punte principală ce oferă o vizualizare panoramică de 270 de grade și patru punți secundare. Simulatorul dispune de 38 de zone de navigație maritimă și trei de navigație pe ape interioare, fiind utilizat atât pentru formarea inițială a cadeților și ofițerilor tineri, cât și pentru instruirea avansată a ofițerilor seniori și a piloților.

Simulatorul permite desfășurarea unei mari varietăți de scenarii de învățare, de la manevre de bază pe nave de diverse dimensiuni și tonaje, până la situații complexe ce presupun navigația în condiții extreme, precum trafic intens sau condiții meteorologice nefavorabile, și operațiuni de urgență, inclusiv căutare și salvare (SAR). De asemenea, permite realizarea scenarii de echipă pentru rezolvarea situațiilor complexe de navigație și este echipat cu o sală de analiză (debriefing) pentru evaluarea și corectarea erorilor.

Utilizând tehnologii avansate de grafică 3D, simulatorul oferă o reprezentare extrem de realistă a mediului de navigație, incluzând porturi, rute și obstacole, permițând cursanților să experimenteze condiții de navigație ce reflectă fidel realitatea. Este integrat cu cele mai recente sisteme de navigație, precum ECDIS, Radar și GMDSS, oferind o experiență de învățare ce imită detaliat condițiile de la bordul navelor de navigație maritimă și fluvială.

Simulatorul de Poziționare Dinamică include:

  • Puntea de comandă, ehipată cu simulatorul K-Sim® Offshore clasa A, care oferă scenarii de instruire extrem de realiste, optimizând experiența de învățare atât pentru instructori, cât și pentru cursanți. Datorită unui motor fizic inovator și modelării hidrodinamice avansate, navele, obiectele și echipamentele din simulator se comportă și interacționează cu precizie, replicând condițiile reale. Sistemul vizual modern aduce la viață diverse nave, zone geografice și condiții meteorologice, asigurând o experiență captivantă și autentică.
  • Stația instructorului include o configurație cu ecrane duale pentru instructor și un ecran mare pentru funcția vizuală „drone-view”. Comunicarea cu puntea de comandă se realizează printr-un sistem de camere CCTV și microfoane. Instructorul poate controla mai multe punți într-un scenariu de operațiune comună sau în moduri de punți separate, unde fiecare comandă de navigație își desfășoară propriul exercițiu. O stație DP OS-3 este inclusă pentru monitorizarea interacțiunii cursanților cu echipamentul DP.
  • Sala de instruire DP este complet adaptată pentru a răspunde nevoilor cursului DP Induction și sesiunilor teoretice ale simulatorului DP, dispunând de opt stații individuale de instruire de clasa C.

Simulatorul HUET (Helicopter Underwater Escape Training) aflat în operare, reproduce fidel cabina unui elicopter, fiind capabil să simuleze o prăbușire controlată în apă. Simulatorul este esențial în organizarea programelor de formare pentru siguranța personalului de pe platformele petroliere, precum BOSIET, FOET și HUET, oferind o experiență de instruire aproape identică realității, intr-un mediu controlat.

Un nou simulator HUET va fi pus în funcțiune curând, care, suplimentar față de cel actual, va putea fi configurat în diverse moduri pentru a simula un anumit tip de elicopter sau transformat pentru a simula prăbușirea unui avion în apă, răsturnarea unei bărci sau a unui vehicul terestru în apă.

Simulatorul compartiment mașină Wärtsilä ERS TechSim 5000 oferă o replică detaliată a sistemelor de la bordul navelor reale, simulând sala mașini și camera de control. Sala mașini este compusă din cinci posturi locale de operare, fiecare dedicat unui tip specific de echipament, precum motorul principal, motorul auxiliar, boilerul, instalația de producere și tratare a apei, instalația de balast, de cârmă sau motorul de avarie. Acest simulator dispune și de o o sală de clasă echipată cu zece stații de lucru interactive, unde cursanții pot efectua exerciții individuale pentru a înțelege funcționarea diferitelor tipuri de motoare și utilizarea instalațiilor de la bordul navelor, inclusiv nave tip tanc LCHS. De asemenea, permite diagnosticarea sistemelor mecanice și electrice.

Simulatorul maritim de înaltă tensiune este o soluție avansată pentru instruirea echipajelor și tehnicienilor în condiții reale de operare. Acesta include o celulă de 6,6 kV, echipată cu un circuit breaker ABB VD4, oferind un mediu sigur și realist pentru exersarea manevrelor, mentenanței și diagnosticării echipamentelor de înaltă tensiune utilizate la bordul navelor.

De asemenea, CERONAV dispune de o celulă suplimentară de High Voltage, echipată cu un separator cu aer și siguranțe fuzibile de înaltă tensiune, unde cursanții pot exersa toate manevrele esențiale, precum deconectarea, izolarea, verificarea tensiunilor periculoase și protecția prin împământare obligatorie.

Simulatorul este dotat cu echipamente de protecție individuală, aparate de măsură pentru verificarea izolației și dispozitive de testare a prezenței sarcinilor de înaltă tensiune, asigurând o instruire completă și conformă cu standardele de siguranță din industria maritimă.

Simulatorul mașini navale Kongsberg Neptune ERS-SRV-01 și LCHS – pentru transportul și manipularea mărfurilor lichide în vrac: produse petroliere, produse chimice și gaze lichefiate, dispune de cinci stații de lucru interactive. Acestea permit cursanților să efectueze exerciții individuale pe diverse tipuri de nave cu propulsie: electrică, motoare în doi timpi (lente și semirapide), dual-fuel, azipozi și motor controlat electronic. LCHS – nave tip tanc, precum: nave pentru transportul produselor chimice, nave petroliere de tip VLCC, nave LPG, nave LNG de tip Moss, nave LNG de tip Membrană. Aceste configurații permit aprofundarea cunoștințelor referitoare la structura și funcționarea instalațiilor și echipamentelor de la bord, precum și la diagnosticarea sistemelor mecanice și electrice ale navelor respective.

CERONAV dispune de 3 simulatoare GMDSS de clasă A, de ultimă generație: 2 simulatoare Wärtsilä TGS 5000 și 1 simulator Poseidon PHAROS, ce permit o pregătire avansată pentru obținerea certificatelor GOC, ROC și LRC, dar și o experiență practică unică. Simulatoarele acoperă toate zonele GMDSS și reproduc echipamentele obligatorii de la cei mai cunoscuți producători: VHF (DSC& RT), MF/HF (DSC, RT & TLX), NAVTEX, INMARSAT C, IRIDIUM, radar SART și AIS-SART, RT VHF portabile maritime, radar X Band – 9 GHz/ 3 cm (pentru exerciții SAR), RT pentru aviație, battery panel, distress Box, documentație obligatorie (manuale de operare, publicații ITU și IMO). Fiecare simulator include panouri hardware cu echipamente VHF, MF/HF (DSC și radiotelefonie), distress box (pentru navele de pasageri) și battery panel pentru monitorizarea bateriilor.

În plus, patru săli de curs sunt dotate cu echipamente reale de radiocomunicații: două console cu echipamente reale într-un aranjament ca la navă, care acopera toate zonele GMDSS (A1-A4). Acestea se pot conecta back-to-back pentru exerciții interactive sau pe antena reală, permițând comunicarea cu nave din întreaga lume. Echipamentele din console includ: VHF (DSC &RT), MF/HF (DSC, RT& TLX), INMARSAT-C, receptor Navtex, surse de rezervă/ acumulatori și manuale de operare originale. Separat de aceste console, sunt disponibile pentru demonstrații practice: 7 radar SART diferite, 4 RT VHF portabile, 7 EPIRB-uri, PLB, Echipamente radio demonstrative (VHF DSC+RT), GPS-uri,  Receptoare NAVTEX.

Simulatorul ECDIS Wärtsilä este un instrument avansat de instruire în navigația modernă, conceput pentru a ajuta echipajele să dobândească și să își îmbunătățească abilitățile în utilizarea sistemelor electronice de hărți și informații de navigație. Acesta oferă o simulare precisă a utilizării unui ECDIS real, permițând antrenamente în condiții controlate care reflectă fidel mediul de navigație real.

Componentele simulatorului includ: stația instructorului, echipată cu ecrane multiple și facilități de monitorizare, permițând instructorilor să supravegheze și să ghideze sesiuni de instruire și opt stații individuale de lucru, fiecare dotată cu trei monitoare tactile dedicate (pentru ECDIS, Conning, RADAR ARPA, instrumente de navigație etc.), tastatură dedicată ECDIS și consolă de control a navei.

Simulatorul permite cursanților să învețe operarea corectă a unui ECDIS, planificarea rutelor, efectuarea manevrelor și interpretarea informațiilor de navigație furnizate de sistem. Utilizând date geografice reale și condiții meteo simulate, simulatorul facilitează realizarea de diverse scenarii de navigație, de la navigația pe mare deschisă până la manevrele în porturi.

Laboratorul MARLINS este dedicat evaluărilor de limbă engleză în domeniul maritim, inclusiv testele Marlins English Tests și Marlins Test of Spoken English (TOSE). Începând din anul 2004, CERONAV a fost acreditat de către United Kingdom Maritime and Coastguard Agency (UK MCA) ca centru oficial de testare MARLINS, respectând standardele minime impuse de această autoritate.