Informații despre proiect

https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2020-1-RO01-KA226-VET-095726
https://www.linkedin.com/showcase/derin-network
Program de finanţare: Erasmus+
Tipul Acțiunii: Acțiune Cheie 2 (KA2)
Apel: Parteneriate strategice ca răspuns la situația provocată de pandemia COVID-19_KA226
Coordonator: CERONAV – România
Parteneri:
- Faculty of Transport and Traffic Sciences – UNIZG, Croația
- Technical University of Varna – MQC-TUV, Bulgaria
- STC Group – STC, Olanda
- Latvian Maritime Academy – LMA, Letonia
- Estonian Nautical School – ENS, Estonia
Parteneri Asociați:
- Volga State University of Water Transport – VSUWT, Rusia
- Kongsberg Digital As, Maritime Simulation – Norvegia
- Wärtsilä Voyage – Irlanda
Durată proiect: 24 luni (01.03.2021 – 28.02.2023)
Buget total proiect aprobat de ANPCDEFP: 179.995,00 euro
Buget CERONAV: 42.725,00 euro plus 8.545,00 euro cofinanțare din fonduri proprii
Descrierea proiectului
Obiectiv general: îmbunătățirea capacităților instituționale și cooperarea transnațională pe mai multe niveluri a instituțiilor de educație și formare vocațională (VET) și a actorilor cheie pentru realizări educaționale și recunoașterea nivelului de calificare în interiorul și peste granițele naționale, pentru asigurarea accesului la instrumente și tehnologii digitale pentru fiecare student/cursant și profesor/formator. Acest obiectiv general a fost atins prin 3 obiective specifice și prin elaborarea produselor intelectuale ale proiectului.
Parteneriatul co-finanțat de UE a constat dintr-o școală VET, trei centre de formare maritimă și pe căi navigabile interioare, pe cont propriu sau ca parte a unor academii/universități tehnice maritime, o instituție de învățământ și cercetare care operează la nivel mondial și o instituție de învățământ superior.
Având ca scop îmbunătățirea capacității și eficienței instituțiilor de educație și formare profesională de a oferi formare digitală, cei 6 parteneri din tot atâtea țări UE (România, Bulgaria, Croația, Olanda, Letonia și Estonia) au decis să lucreze împreună în vederea îmbunătățirii formării digitale și a evaluării personalului din transportul naval printr-un nivel crescut de competențe digitale ale profesorilor/formatorilor, identificând nevoile actuale și provocările în ceea ce privește capacitatea acestora de a oferi educație digitală. Soluția comună s-a considerat a fi dezvoltarea unor instrumente și adaptarea soluțiilor digitale adecvate cu sprijinul furnizorilor de tehnologie, în calitate de parteneri asociați și părți interesate.
Prin adoptarea mai eficientă a tehnologiilor digitale pentru predare și învățare într-o manieră consolidată și nu doar în anumite colțuri ale UE, rezultatele de înaltă calitate ale procesului educațional pot fi menținute chiar dacă mediul tradițional „în clasă” nu poate fi utilizat 100% din timp. Întrucât partea teoretică a instruirii era aproape complet disponibilă în format digital, proiectul DERIN s-a concentrat asupra instruirii practice, pentru ca măcar un anumit procent din aceasta să fie mutat în mediul digital.
Partenerii au selectat modulele de învățare relevante adaptabile instrumentelor, aplicațiilor și resurselor multimedia inovatoare, au testat și s-au familiarizat cu instrumentele menționate folosind ochelari inteligenți pentru Realitate Augmentată și Realitate Virtuală, camere video ușor de utilizat, software și aplicații speciale pentru producerea de astfel de materiale. Ulterior, partenerii de proiect au elaborat materiale de învățare multimedia corespunzătoare (curriculum, metode de predare, proceduri, scenarii de jocuri de rol, filmări etc.) ca un set de instrumente pentru formarea practică, inclusiv un ghid pentru formatori. Pentru rezultate relevante, au fost desfășurate activități de formare didactică găzduite de partenerii din Bulgaria și Letonia.
Finanțat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere și opiniile exprimate aparțin, însă, exclusiv autorului (autorilor) și nu reflectă neapărat punctele de vedere și opiniile Uniunii Europene sau ale ANPCDEFP. Nici Uniunea Europeană și nici ANPCDEFP nu pot fi considerate răspunzătoare pentru acestea

