Solicitare informații

Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale este o instituție transparentă, oferind acces la informațiile de interes public, în conformitate cu prevederile Legii 544/2011.

Responsabil difuzare informații publice conform Legii 544/2001

Nume: Ciprian Gabriel Plăcintă

E-mail: ciprianplacinta@ceronav.ro

Pentru a transmite o cerere de informații publice, apasă aici.

În conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, termenele pentru comunicarea în scris a unui răspuns solicitanţilor de informaţii de interes public sunt următoarele:

  1. a) 10 zile pentru comunicarea informaţiei de interes public solicitate, dacă aceasta a fost identificată în acest termen;
  2. b) 10 zile pentru anunţarea solicitantului că termenul prevăzut la lit. a) nu a fost suficient pentru identificarea informaţiei solicitate;
  3. c) 30 de zile pentru comunicarea informaţiei de interes public identificate peste termenul prevăzut la lit. a);
  4. d) 5 zile pentru transmiterea refuzului de comunicare a informaţiei solicitate şi a motivării refuzului.

Termenele prevăzute mai sus se calculează de la data înregistrării solicitării de informații publice. Nu intră în calculul termenelor ziua de la care începe să curgă termenul și nici ziua când acesta se îndeplineşte. Dacă ultima zi a unui termen este zi nelucrătoare, termenul se prelungeşte până la următoarea zi lucrătoare.

Condițiile pentru comunicarea verbală a unui răspuns solicitanţilor de informaţii de interes public sunt următoarele:

  1. a) funcţionarii din cadrul compartimentelor de informare şi relaţii publice au obligaţia să precizeze condiţiile şi formele în care are loc accesul la informaţiile de interes public şi pot furniza pe loc informaţiile solicitate;
  2. b) în cazul în care informaţiile solicitate nu sunt disponibile pe loc, persoana este îndrumată să solicite în scris informaţia de interes public, urmând ca cererea să fie rezolvată în termenele prevăzute mai sus;
  3. c) informaţiile de interes public solicitate verbal de către mijloacele de informare în masă vor fi comunicate, de regulă, imediat sau în cel mult 24 de ore.

Modalitățile de contestare în situația în care persoana se consideră vătămată în privința dreptului de acces la informațiile de interes public sunt cele prevazute de Legea nr. 544/2001, precum si de HG nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public.

Dacă doriți să reclamați faptul ca vi s-a refuzat cererea privind documentele pe care le-ați solicitat, apasă aici.

Dacă doriți să reclamați faptul ca nu s-a răspuns cererii dvs. în termenul legal, apasă aici.